بازاریابی

مواردی که برای بازاریابی ویدیویی حتماً باید اندازه‌گیری شود

اندازه‌گیری فاکتوری است که بازاریابی را به یک علم تبدیل می‌کند. برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، بازاریابی یک هزینه اضافی است و فقط زمانی که بودجه کافی هست باید برای آن هزینه کرد، چون در بسیاری از موارد، بازگشت سرمایه در بازاریابی غیرقابل پیش‌بینی است. تبلیغ شما می‌تواند انفجاری باشد و هزاران مشتری جدید و علاقه‌مند را به‌سوی شما بکشاند و یا اینکه یک تبلیغ کسل‌کننده باشد که فقط باعث حرام کردن پول‌هایتان شود. معیارهای مشخص به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از سد موارد غیرقابل پیش‌بینی عبور کنید. در ادامه با این معیارها بیشتر آشنا خواهید شد:

۱- مجموع کل بازدیدها

وب‌سایتتان باید مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف شما برای مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه‌تان باشد، اما می‌توانید بازدید کل را در تمام مکان‌های مرتبط با استراتژی‌تان اندازه‌گیری کنید (مثلاً صفحه لندینگ مربوط به کمپین تبلیغاتی کلیکی). این کار به شما دید کلی راجع به نحوه عملکرد کمپین برای ترافیک دریافتی می‌دهد. اگر نتایج مربوط به دو ماه پیاپی را آنالیز کنید می‌توانید بفهمید که بهتر است بر روی چه کانال‌ها و روش‌های بازاریابی تمرکز بیشتری داشته باشید. در یک کمپین خوب، شما باید شاهد رشد تعداد بازدیدها به‌مرور زمان و به‌طور پیوسته باشید.

۲- بازدیدهای جدید

این معیاری است که در Google Analytics وجود دارد. تعداد کل بازدیدهای جدید به شما دقیقه می‌گوید که چند نفر از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما افراد جدید و چند نفر از آنان افرادی هستند که قبلاً هم به وب‌سایت شما سر زده بودند. این معیار خوبی است زیرا به شما می‌گوید که آیا وب‌سایت شما جذابیت لازم برای سرگرم کردن و نگه‌داشتن مشتری را دارد یا خیر و یا اینکه می‌تواند آن‌ها را ترغیب کند تا دوباره به وب‌سایت شما سر بزنند؟

۳- ترافیک مخصوص کانال

در بخش “Acquisition” در “Google Analytics”، معیارهای خاص کانال، ترافیک شما را بر طبق منشأ ایجادشان دسته‌بندی می‌کند. این معیار مناسبی برای استفاده در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال تمام عیار می‌باشد زیرا «مجموع کل بازدیدها» نمی‌تواند دقیقه به شما بگوید که کدام راه‌ و کانال بهتر از بقیه عمل می‌کنند. ۴ کانالی که باید موردتوجه قرار گیرند به شرح زیر می‌باشند:

  • «مستقیم» که دقیقه به شما می‌گوید چند نفر از وب‌سایت شما بازدید داشته‌اند.
  • «ارجاعی» که شامل لینک‌های خارجی از دیگر وب‌سایت‌ها می‌شود.
  • «ارگانیک» که شامل بازدیدکنندگانی می‌شود که از طریق جستجو در موتورهای جستجو شما را پیدا کرده‌اند.
  • «اجتماعی» که شامل بازدیدکنندگانی می‌شود که شما را از راه شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند. این کار بهترین روش برای اندازه‌گیری قدرت SEO، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و کمپین‌های بازاریابی سنتی می‌باشد.

۴- نرخ پرش

این معیار به شما نشان می‌دهد چند درصد از بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما قبل از اینکه تمام مطالب سایت را ببینند از سایت شما می‌روند. مثلاً اگر یک بازدیدکننده بالقوه پس از جستجو در اینترنت صفحه شما را پیدا کند و بدون اینکه بر هیچ قسمتی از سایت شما کلیک کند سایت شما را ترک کند، در واقع «پرش» کرده‌اند. قاعدتاً شما می‌خواهید که این نرخ در پایین‌ترین حالت ممکن باشد زیرا هرچه قدر بازدیدکنندگان بیشتر در سایت شما زمان صرف کنند امکان اینکه اقدام مهمی انجام دهند بسیار زیاد است.

۵- تبدیل کل

«تبدیل کل» یکی از مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری سودآوری تمامی تلاش‌ها و اقدامات بازاریابی شما می‌باشد. توضیح دادن راجع به این تبدیل از راه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است (مثلاً پر کردن فرم مخصوص به سرنخ‌ها، کامل کردن چک‌لیست مربوط به سایت تجارت الکترونیک و …) و در چشم بازاریابان یک پیروزی قابل‌شمارش به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید این معیار را مستقیماً بر روی سایتتان اندازه‌گیری کنید، بسته چگونگی ساخت آن و یا اینکه می‌توانید در Google Analytics یک هدف مشخص کنید تا بتوانید میزان پیشرفت‌تان را از آن طریق دنبال کنید. تعداد پایین تبدیل می‌تواند به معنی طراحی بد و نامناسب و یا بازدیدکنندگان بی‌انگیزه و سرگرم نشده باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
counter hit xanga