صیفی جات

آشنایی با بیست نوع کدو تنبل که می‌توان در خانه پرورش داد

برای ملاحظه و خرید انواع بذر کدو اینجا را کلیک نمایید.

کدوهای تنبل سرشار از ویتامین‌های A، C و E، بتاکاروتن و فیبر است. به‌علاوه در بسیاری از غذاهای فصلی مختلف قابل‌استفاده است. از انواع کدو در آشپزی و پخت‌وپز و تزیین غذا می‌توان استفاده کرد. با وجود کدو زمستانی نامیده شدن این کدو فصل طبیعی این‌گونه کدو از اواخر تابستان تا اواسط زمستان است. برخی از گونه‌ها نیز در تمام طول سال وجود دارند. کدوتنبل پوسته ضخیم و سختی دارد که از گوشت شیرین و غنی موجود در درون آن محافظت می‌کند. انتخاب نوع کدو مهم نیست ولی وزن آن بایستی سنگین باشد. همچنین برای بهترین طعم و لذت بردن از کدو بایستی به‌درستی طبخ کنید.

کدوتنبل فضای زیاد نیاز دارد. برخی از انواع کدوتنبل تا ۲۰ فوت رشد می‌کنند. گونه‌های جدیدتر و فشرده‌تر تقریباً نیمی از این فضا را اشغال می‌کنند. برای کاشت بذرها را در اوایل تا اواخر جولای، بسته به محل زندگی خود، برای برداشت هالووین مستقیماً در باغ بکارید. اکثر کدو تنبل‌ها در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ روز بالغ می‌شوند. در هر سوراخ سه یا چهار دانه در آفتاب کامل بکارید که حدود ۶ ساعت یا بیشتر در روز بیرون می‌آید. آن‌ها را آبیاری کنید، به‌خصوص زمانی که در حال میوه دادن هستند و علف‌های هرز را از بین ببرید تا با بوته کدو برای مواد مغذی و آب رقابت نکنند. مهم‌تر از همه فراموش نکنید که گل‌های گرده‌افشان را در نزدیکی خود بکارید. کدو تنبل مانند سایر انواع کدو و خربزه برای تولید میوه نیاز به گرده‌افشان دارد. در غیر این صورت کدو تنبل شما شکل نمی‌گیرد یا بدشکل می‌شود. با بیست نوع از بهترین انواع کدو تنبل برای آشپزی آشنا شوید.

بهترین انواع کدو تنبل برای آشپزی و پخت‌وپز

۱ـ پپیتاس (Pepitas)

این کدو تنبل دارای پوست بسیار نارنجی و سبز راه‌راه است که نمایش پاییزی چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. میوه رسیده آن حدود ۹ تا ۱۲ پوند است. مهم‌تر از همه این‌که تخمه‌های آن بدون پوست هستند بنابراین برای برشته کردن ایده آل هستند.

۲ـ شکر کوچک (Small Sugar)

این کدو حدود ده اینچ قطر است. همان‌طور که از نام آن پیداست این کدو تنبل دارای گوشتی شیرین و ریزدانه است که برای برشته کردن یا تهیه پای ایده آل است. برای تهیه پوره، پوست را بشویید، دانه‌ها و رشته‌ها را تمیز کنید، سپس در دمای ۳۵۰ درجه حدود یک ساعت تفت دهید و مرتباً چک کنید. این کار زمانی انجام می‌شود که بتوانید چنگال را به‌راحتی در پوست فروکنید. کدو حلوایی پخته شده را با قاشق خرد کنید و برای استفاده در کیک‌ها و نان‌های سریع پوره کنید.

۳ـ میسکی دی پرووانس (Musquee De Provence)

کدویی بزرگ و مسطح با لوب‌های عمیق است. این کدو تنبل فرانسوی میراث دار به خاطر طعم شیرینش ارزشمند است. وقتی نابالغ باشد سبز است اما در زمان رسیدن به رنگ قهوه‌ای مهره‌ای زیبایی درمی‌آید. برای تهیه پای نیز خوب است.

۴ـ مارینا دی چیوگیا (Marina di Chioggia)

این کدوی ایتالیایی دارای پوست سبز تیره و زگیل‌دار است که در نمایش‌های پاییزی چشم‌نواز است؛ اما طعم شیرین آن باعث می‌شود که در غذاهای سنتی ایتالیایی مانند gnocchi و راویولی لذیذ شود.

۵ـ کاسپر (Casper)

شاید وقتی فکر می‌کنید در آشپزخانه از چه چیزی استفاده کنید کدو تنبل سفید به ذهنتان خطور نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد این زیبایی‌های پوست عاج، گوشت نارنجی ضخیم و خوشمزه‌ای دارند که برای خوردن عالی است. آن‌ها می‌توانند یک افزودنی عالی برای کیک‌ها یا محصولات پخته باشند، اما به همان اندازه مفید هستند که در ایوان جلوی شما به‌طور کامل یا حکاکی شده باشند.

بهترین انواع کدو تنبل نمایشی و سرگرم کننده

۶ـ غول اقیانوس اطلس (Atlantic Giant)

این کدو ازجمله بزرگ‌ترین انواع کدو است که تا ۲۰۰ پوند با حجم حداقل ۱۲ فوت رشد می‌کند، بنابراین برای نگهداری آن به یک باغ بسیار بزرگ نیاز خواهید داشت. این کدو تنبل عمدتاً برای نمایش پرورش داده می‌شود، زیرا به‌صورت بوته تک میوه‌ای است و خیلی خوشمزه نمی‌باشد؛ اما اگر دوست دارید در نمایشگاه یا جشنواره محصولی شرکت کنید، این کدو یک محصول نمایشی و سرگرم‌کننده است.

۷ـ ابرماه (Super Moon)

با توجه به این که رنگ معمول و سنتی در دکوراسیون پاییزی رنگ نارنجی است؛ یک کدو تنبل سفید رنگ از جنبه نمایشی زیادی برخوردار است. این کدو می‌تواند تا ۵۰ پوند رشد کند و رنگ سفید یکدست آن را برای نمایش ایده آل می‌کند. گوشت زرد این کدو برای آشپزی، برشته کردن یا استفاده در سوپ نیز مناسب است.

۸ـ کالسکه سیندرلا (Cinderella’s Carriage)

بدون تردید اگر شما یک مادرخوانده پری داشتید، او این کدو تنبل نارنجی مایل به قرمز را به کالسکه شما تبدیل می‌کرد. برخورداری از خاستگاه ژنتیکی متنوع، این کدوی زیبا را ایجاد کرده است. به‌خصوص وقتی‌که چند تا از آن روی هم چیده شده باشند. این کدو با طعم نیمه شیرین و رنگ دوست داشتنی‌اش، انتخاب خوبی برای تهیه پای است.

۹ـ گلووس دی زینس (Galeaux d’Eysines)

این کدو تنبل زگیل‌دار از نظر نمایشی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و ویژگی‌هایی دارد که سایر کدو تنبل‌ها فاقد آن هستند. همچنین این کدو گاهی اوقات به دلیل ظاهرش کدو تنبل بادام زمینی نامیده می‌شود. این کدو در پای و سوپ خوشمزه است زیرا گوشت آن شیرین است.

۱۰ـ کدو عمامه ترک (Turk’s Turban Squash)

این کدوها از نظر رنگ، شکل و اندازه متفاوت هستند، اما بیشتر به دلیل شکوفه‌های برجسته‌ای که در بالای آن ظاهر می‌شود، قابل‌توجه هستند. به‌نوعی شبیه یک کدو تنبل کوچک رنگارنگ به نظر می‌رسد که سعی می‌کند از یک کدو تنبل بزرگ‌تر بیرون بیاید.

بهترین کدوهای تنبل برای کنده‌کاری

۱۱ـ هیجینکس (Hijinks)

این کدو یک کدو تنبل کلاسیک است که برای کنده‌کاری یا نقاشی عالی است. این کدو دارای پوست نارنجی بسیار صاف، شیارهای متمایز و ساقه‌های بسیار محکم روی میوه‌های هفت تا نه پوندی است که هنگام حکاکی فانوس‌های جک، دسته‌های خوبی را ایجاد می‌کند. همچنین در برابر سفیدک پودری که یک بیماری رایج کدو تنبل می‌باشند، مقاوم است.

۱۲ـ وی بی لیتل (Wee-B-Little)

این کدو تنبل خیلی زیبایی است. وزن آن معمولاً کمتر از یک پوند است و برای پرورش آن فقط به حدود هشت فوت فضا نیاز دارید. پوست صاف و نارنجی آن این کدو را برای تزئین و نقاشی بسیار مناسب می‌کند.

۱۳ـ جک-او-فانوس (Jack-O’-Lantern)

این کدو تنبل‌ها معمولاً حدود ۲۰ پوند وزن دارند و پوستی جامد با شکل بیضی یا گرد دارند. اگرچه اغلب به‌عنوان کدو تنبل پای در نظر گرفته نمی‌شود، اما خوراکی است و می‌توان آن را برای استفاده در تهیه پای، کلوچه، سوپ و برشته کردن استفاده کرد.

۱۴ـ طلای پاییزی (Autumn Gold)

این کدو تنبل به دلیل برخورداری از ژن زرد که هفته‌ها قبل از سایر کدو تنبل‌ها آن را طلایی می‌کند کدوی خاصی است. همچنین این کدو برای استفاده در پای نیز فوق‌العاده است.

۱۵ـ لومینا (Lumina)

لومینا و ظاهر شبح مانندش آن امکاناتی را فراهم نموده که استفاده‌های مختلفی از آن به عمل آورد. پوست صاف این کدو آن را برای حکاکی یا نقاشی مناسب می‌کند. همچنین کدوی لومینا به‌عنوان ابزاری تزیینی برای زیباسازی چمن پاییزی مناسب است. کدوی لومینا برای پخت با بوت نیز عالی است. این کدوی یک کدوی محبوب است که در صورت رشد کامل بین ۱۰ تا ۱۵ پوند وزن خواهد داشت.

۱۶ـ شاهزاده آبی (Blue Prince)

این کدو تنبل جذاب و زیبا شکلی کمی پهن و پوست خاکستری مایل به آبی کم رنگ با فضای داخلی نارنجی روشن دارد. اندازه بوته آن به حدود پنج فوت می‌رسد، بنابراین نسبت به بسیاری از انواع دیگر فضای کمتری را در باغ اشغال می‌کند. وزن این کدو معمولاً حدود ۷ تا ۹ پوند است و برای تزیین و نمایش بسیار زیبا هستند. همچنین گوشت آن خامه‌ای (رشته‌ای نیست) و برای پخت‌وپز و آشپزی شیرین است.

۱۷ـ بیبی بو (Baby Boo)

کدوی بیبی بو برای تزئین یا غذا خوردن عالی هستند، به‌علاوه می‌توانند در برابر نور خورشید و یخبندان به‌طور یکسان مقاومت کنند. کدو تنبل بیبی بو از نظر فنی یک نوع کدو حلوایی بلوط است، بنابراین حتماً فضایی را برای رشد آن‌ها روی یک داربست یا حصار خالی بگذارید. آن‌ها را رنگ کنید، حکاکی کنید یا آن‌ها را برای یک پیش‌غذای زیبای پاییزی پر کنید.

۱۸ـ کاریزما (Charisma)

کدوی کاریزما به دلیل مقاوم بودن در برابر کپک پودری برای کنده‌کاری عالی است. پرورش این کدو بسیار آسان است. کدو تنبل کاریزما دارای بوته‌های کوتاه‌تر، دسته باریک، محکم‌تر و رنگ نارنجی پرزرق‌وبرق است که آن را به یک محصول بادوام و زیبا برای باغ پاییزی شما تبدیل می‌کند.

۱۹ـ میدان کانکتیکات (Connecticut Field)

این کدو که به‌عنوان کدو تنبل هالووین نیز شناخته می‌شود، اولین بار توسط بومیان آمریکا در منطقه نیوانگلند پرورش داده شد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های کدو تنبل موردتوجه قرار گرفت. این کدو بدنه‌ای گرد و کفی صاف دارد که پس از رشد کامل، برای کنده‌کاری عالی هستند.

۲۰ـ بچه خرس (Baby Bear)

هرچه کدو تنبل کوچک‌تر باشد، بیشتر می‌توانید در باغ خود پرورش دهید. علاوه بر اندازه کوچک و جمع‌وجور آن، تحمل این کدو در برابر یخبندان و گوشت دانه‌ریز آن است که طعم خوبی در محصولات پخته دارد از دیگر مزایای این نوع کدو تنبل است. وزن کدوی رسیده حدود دو پوند و اندازه آن چهار اینچ می‌رسد، بنابراین با خیال راحت تا جایی که می‌توانید در حیاط خود بکارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
counter hit xanga