گیاهان دارویی

گیاهان دارویی مفید برای کاهش وزن

گیاهان از ترکیباتی مانند گزانتین و سمپاتومیمتیک ها تشکیل شده‌اند که میزان متابولیسم پایه را افزایش می‌دهند و باعث سوخته شدن چربی‌ها و مصرف کالری می‌شوند. در نتیجه اشتها را سرکوب می‌کنند و به ذهن این پیام را القا می‌کنند که معده پر است.

چگونه یک چای گیاهی لاغرکننده درست کنید؟

یک چای گیاهی دور کمر را باریک خواهد کرد، خلق‌وخو را تثبیت می‌کند، خواب را بهبود می‌بخشد، میل جنسی را افزایش می‌دهد، احتباس آب را کاهش می‌دهد و رنگ پوست یکنواخت‌تری ایجاد می‌کند. امروز می‌خواهم به‌طور خاص در مورد یک نوشیدنی فوق‌العاده صحبت کنم و چند مورد از محبوب‌ترین گیاهان برای کاهش وزن، سم‌زدایی و مهم‌تر از همه افزایش تندرستی را به شما معرفی نمایم. اما اول اجازه دهید یک مسئله را توضیح دهیم که گیاهان نباید یک راه‌حل جادویی برای کاهش وزن افراد در نظر گرفته شوند. بااین‌وجود آن‌ها نقش مهمی در این زمینه بخصوص در زمینه‌ی سرکوب اشتها و سم‌زدایی ایفا می‌کنند. چندین گیاه مختلف وجود دارد که ثابت شده متابولیسم را افزایش می‌دهند و یا اشتها را سرکوب می‌کنند و درنتیجه به‌طور طبیعی به ما کمک می‌کنند به اهداف کاهش وزنمان دست پیدا کنیم.

بهترین گیاهان برای کاهش وزن

همان‌طور که در بالا گفته شد، گیاهان و داروهای بی‌شماری در زمینه‌ی کاهش وزن وجود دارند. گیاهانی که به شما معرفی می‌کنم، آن‌هایی هستند که برای من مؤثرتر و مفیدتر از بقیه بوده‌اند. این گیاهان عبارت‌اند از:

برگ گزنه

برگ گزنه بسیار مغذی است و حاوی مقدار زیادی کلروفیل است که آن را به یک منبع قابل‌توجه از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان (مانند آ و سی) و مواد معدنی قدرتمند تبدیل می‌کند. برگ گزنه به علت توانایی‌اش برای افزایش عملکرد مناسب کبد و کلیه‌ها، یک تصفیه‌کننده‌ی خون نیز در نظر گرفته می‌شود.

ریشه جینسینگ سیبری (Eleuthero)

درحالی‌که آن عمدتاً روی سیستم عصبی کار می‌کند اما به‌طورکلی به‌عنوان یک آداپتوژن قدرتمند شناخته می‌شود. یعنی گیاهی که به بدن کمک می‌کند به‌طور مناسب به استرس پاسخ دهد، اضطراب را کاهش داده و اشتها را متعادل می‌کند.

برگ سنا

برگ سنا به‌عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شود.

برگ قاصدک

برگ قاصدک، اسید را در خون خنثی می‌کند و درنتیجه یکی از بهترین داروها برای سم‌زدایی و تصفیه‌ی خون است. این گیاه همانند برگ گزنه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های مغذی و مواد معدنی است. من برگ قاصدک را به خاطر توانایی‌اش در پاک‌سازی بدن و کمک به رنگ پوست بهتر دوست دارم.

ریشه گل ختمی

یکی از لعاب‌دارترین گیاهان است و بسیار مغذی است. همچنین با کاهش التهاب، سیستم گوارشی کلی را تسکین می‌دهد. به همین ترتیب، ریشه‌ی گل ختمی یک دیورتیک (ادرارآور) فوق‌العاده است.

پوست درخت نارون قرمز

پوست درخت نارون قرمز مانند ریشه‌ی گل ختمی حاوی خواص لعاب‌آور بسیاری است و با جذب سموم در روده به متعادل کردن بدن کمک می‌کند.

پوست درخت دارچین شیرین

دارچین قرن‌هاست که به علت خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدقارچی‌اش معروف است و یک داروی شگفت‌انگیز با عطروطعم فوق‌العاده است. علاوه بر این، دارچین برای سیستم گوارش ما بسیار مفید است و بدن را گرم می‌کند.

ریشه زنجبیل

ریشه‌ی زنجبیل یک درمان مطمئن برای سرماخوردگی و آنفولانزاست و در حذف سموم اضافی به بدن کمک می‌کند. این گیاه نیز دستگاه گوارش و کلیه‌ها را پاک‌سازی می‌کند و با گرم کردن بدن، جریان خون را افزایش می‌دهد.

دانه‌های رازیانه

به هضم و تنظیم اشتها کمک می‌کنند. همچنین بر عملکرد کلیه تأثیر مثبت می‌گذارند و کبد را پاک‌سازی می‌کنند.

اندازه‌ی گیاهان برحسب سهم (قسمت) است:

دو سهم برگ گزنه

دو سهم ریشه‌ی Eleuthero

یک سهم برگ سنا

یک سهم ریشه‌ی قاصدک

یک سهم ریشه‌ی گل ختمی

یک سهم پوست درخت نارون قرمز

نصف سهم پوست دارچین شیرین

نصف سهم پوست پرتقال

نصف سهم ریشه‌ی زنجبیل

یک‌چهارم سهم دانه‌ی رازیانه

طرز تهیه

مواد بالا را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و باهم مخلوط کنید. با استفاده از چای‌ساز یا قوری و … یک فنجان چای دم کنید. این مخلوط چای گیاهی در محل خنک و تاریک تا حدود ۶ ماه ماندگاری دارد. من هر روز حدود ۱۶ تا ۲۰ اونس از این چای را دم می‌کنم، همراه خود می‌برم و در طول روز می‌نوشم. به نظر من این نوشیدنی آن‌قدر ملایم است که می‌توان آن را به‌صورت روزانه مصرف کرد و نتایجی که مشاهده می‌کنم، واقعاً مرا شادمان می‌سازد.

سخن پایانی

بهترین راهی که برای استفاده از فواید گیاهان می‌توان استفاده کرد، درست کردن چای با آن‌هاست.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
counter hit xanga