نگهداری گیاهان آپارتمانی

راهنمای گام به گام هرس گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا می توانند به ارتفاع چشمگیر بیش از ۱٫۵ متر رشد کنند ، و با جوانه زدن برگهای جدید از ریزوم زیر خاک ، گیاه به بیرون گسترش می یابد. در برخی مواقع ، ممکن است مجبور شوید برگ ها را مرتب کنید ، و مهم این است که بدانید چگونه یک برگ ، گیاه سانسوریا را به درستی هرس کنید ، تا گیاه خود را در سلامت کامل و زیبا نگه دارید.

نحوه هرس سانسوریا : گیاه را از نظر علائم آسیب یا سلامت نامناسب بررسی کنید. برای بازگرداندن شکل ، کاهش اندازه و بهبود ظاهر سانسوریا ، هرس کنید. برای بریدن برگهای منتخب در خط خاک ، از یک قیچی تیز و استریل یا هرس یا یک چاقوی تیز استفاده کنید. برگهای آسیب دیده و بالغ را با ترجیح برگهای جدید بردارید.

چه زمانی گیاه مار را هرس کنید

گیاهان سانسوریا به طرز چشمگیری مقاوم هستند و رشد آنها بسیار کند است ، بنابراین هرس را در هر زمان از سال به خوبی تحمل می کنند. با این حال ، برای اینکه بیشترین شانس رشد را بعد از هرس به گیاه خود بدهید ، بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که گیاه به طور ایده آل در بهار یا اوایل تابستان رشد می کند.

هرس یک گیاه سانسوریا را تحت فشار قرار می دهد ، بنابراین اگر سانسوریا شما در وضعیت بدی قرار دارد ، بهتر است ابتدا اقدامات مراقبتی عمومی را بهبود بخشیده ، رشد سالم جدیدی را تشویق کرده و سپس گیاه مار خود را هرس کنید تا بهبودی سریع ایجاد شود.

چرا باید گیاه مار خود را هرس کنید؟

گیاهان سانسوریا به اندازه بعضی از گیاهان نیاز به هرس ندارند ، اما سه دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود هر از چند گاهی گیاهان خود را هرس کنید.

اندازه سانسوریا  خود را حفظ کنید

اندازه سانسوریا با پخش شدن از ریزوم در زیر خاک افزایش می یابد. برگهای جدید به تدریج گسترش گیاه را افزایش می دهند و به زودی متوجه می شوید که ظرف موجود در آن را به طور کامل پر می کند. این می تواند منجر به بستن ریشه گیاه شما شود ، که بر سلامتی تأثیر می گذارد و از رشد گیاه مار شما جلوگیری می کند.

ریشه گیاه سانسوریا در مقایسه با اندازه گیاه به طور کلی بسیار قابل توجه است. گیاهی که در گلدان خود راحت به نظر می رسد ، می تواند ریشه هایی داشته باشد که در داخل گلدان محکم پیچیده شده است.

اگر می خواهید اندازه گیاه خود را حفظ کنید ، بدون این که آن را در گلدان بزرگتری قرار دهید ، هرس منظم یک کار مهم است.

علاوه بر این ، ارتفاع برگ های سانسوریا تا مدتی ادامه می یابد و گیاهی که هنگام خرید نسبتاً کوچک است ، به زودی می تواند برگ هایی به ارتفاع چند فوت داشته باشد. یکی از راه های مقابله با این امر ، هرس بلندترین برگ ها است. این به حفظ قد متوسط ​​کمک می کند.

حذف شاخ و برگهای آسیب دیده یا قدیمی

برگهای یک گیاه سانسوریا ویژگی جالبی است و برگهای جداگانه می توانند سالها دوام بیاورند. با این حال ، هر گونه صدمه ای که روی آنها ایجاد شود به طور دائمی روی برگ ها باقی می ماند. اشتباهات جزئی در مراقبت ، مانند آفتاب زیاد ، آبیاری بیش از حد یا آلودگی به آفات می تواند منجر به آسیب دیدن برگ ها شود که پس از مدتی ظاهر ناخوشایندی به خود می گیرند.

خوشبختانه می توانید با هرس برگهایی که کمی ناخوشایند به نظر می رسند ، ظاهر خوب گیاه سانسوریا خود را بازیابی کنید و به زودی برگ های جدید و کاملاً جوانه زده ای جایگزین آنها می شوند و به خوبی مراقبت از گیاه مار خود را انجام می دهید.

برای بهبود شکل گیاه

اگرچه گیاهان سانسوریا به سختی از بین می روند ، اما نگهداری از آنها در شرایط ایده آل بسیار چالش برانگیز است. برگها تمایل به پیچ خوردن ، افتادگی یا خم شدن در جهات مختلف دارند که می تواند بر ظاهر گیاه شما تأثیر بگذارد.

اگر گیاه سانسوریا شما ظاهر می شود که برگها همه کار خود را انجام می دهند ، هرس فرصتی عالی برای مرتب کردن آن ، بازگرداندن تقارن و حل سریع مسائل مختلف سریع و آسان است.

به چه تجهیزاتی نیاز دارم

خوشبختانه ، بسیار کم. در اینجا از آنچه من برای ساده تر کردن فرآیند استفاده می کنم استفاده می کنم.

چاقوی تیز ، قیچی باغبانی یا قیچی معمولی . من معمولاً هم چاقو و هم یک قیچی یا قیچی هرس برای این کار آماده می کنم ، زیرا چاقو به من کمک می کند تا برگها را درست در خط خاک برش دهم ، و قیچی یا قیچی هرس برگها در قسمت مرکزی گیاه راحت تر هرس می شود. به

برای ضدعفونی کردن وسایل خود از الکل یا آب جوش استفاده کنید ، حتی اگر از نظر زیبایی تمیز به نظر برسند. ابزارهای شما باید استریل باشند ، زیرا هنگام هرس گیاهان آپارتمانی ، انتقال بیماری از یک گیاه به گیاه دیگر بسیار آسان است.

یک سطح تمیز با فضای زیاد برای هرس گیاه سانسوریا خود انتخاب کنید. هرس می تواند کمی محیط اطراف شما را کثیف کند ، زیرا احتمالاً مقداری از خاک را مختل می کنید و همچنین در انتهای آن مقدار زیادی برگ بریده باقی می ماند. یک نیمکت تمیز یا پیشخوان آشپزخانه خوب است ، بهتر است قبل از شروع ، چند ورق روزنامه بگذارید.

نحوه هرس یک گیاه سانسوریا

هرس گیاه سانسوریا یک فرایند نسبتاً آسان است. برای بررسی سلامت ، شکل و اندازه گیاه خود را بازرسی کنید. به این فکر کنید که دوست دارید شکل سانسوریا  و اندازه آن در انتهای فرآیند چگونه باشد. این به شما کمک می کند که برگهایی که هرس می شوند را مشخص کنید.

من معمولاً این سه مرحله را برای هرس یک سانسوریا دنبال می کنم.

گسترش گیاه سانسوریا خود را کاهش دهید

با هرس برگها در اطراف لبه گیاه شروع کنید ، با این فرض که می خواهید اندازه گیاه را با هرس کاهش دهید ، نه اینکه فقط برگهای آسیب دیده را بردارید. از یک چاقوی تیز برای بریدن هر برگ تا حد امکان به خط خاک استفاده کنید. برداشتن برگ در نزدیکی پایه ، ظاهر آرایشی گیاه سانسوریا شما را بهبود می بخشد. به نظر می رسد که شاخه های برگ های تیره به نظر نمی رسد ، بنابراین ارزش تلاش بیشتر برای بریدن برگها تا حد ممکن را دارد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که بالای برگ را نگه دارید ، کمی فشار رو به بالا وارد کنید ، چاقوی خود را موازی با خاک نگه دارید و یک برش افقی در سراسر برگ ایجاد کنید.

برگ سانسوریا می تواند بسیار سخت باشد ، بنابراین ممکن است کمی تلاش شود تا هر یک از آنها بریده شود. سعی کنید به جای یک سری بریدگی های ناهموار ، یک برش تمیز ایجاد کنید. لبه بریده برگ می تواند خطر ورود بیماری به کنده برگ بریده را افزایش دهد.

ارتفاع گیاه سانسوریا خود را کاهش دهید

هنگامی که برگهای بیرونی را برآورده کردید ، روی ارتفاع گیاه تمرکز کنید. هر برگ بلندتر از آنچه که می خواهید گیاه باشد را نشانه بگیرید و هر کدام را از گیاه جدا کنید.

برای برگهای داخل گیاه ، استفاده از قیچی هرس یا قیچی راحت تر از چاقو است ، اما بریدن برگ درست در پایه سخت تر است. نگران این موضوع نباشید ، زیرا هیچ کس شاخه های برگ را در داخل گیاه نمی بیند ، بنابراین گیاه شما همچنان زیبا به نظر می رسد.

برگهای آسیب دیده را بردارید

هنگامی که سانسوریا خود را به اندازه مورد نیاز برش دادید ، هر گونه برگ آسیب دیده یا تغییر شکل یافته ای را که می خواهید برای زیبایی ظاهری گیاه خود هرس کنید ، مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که از بین بردن این گیاه باعث نمی شود گیاه شما مبهم یا کمیاب به نظر برسد. داشتن یک گیاه آپارتمانی که ظاهری کامل ندارد ، خوب است ، بنابراین از حذف هر برگ با یک نقص کوچک ناراحت نشوید.

هنگام هرس سانسوریا خود ، سعی کنید اندازه گیاه را بیش از یک سوم در یک زمان کاهش ندهید. هرس برای سانسوریا شما یک تجربه استرس زا است و هرس زیاد آن می تواند آن را در برابر بیماری آسیب پذیر کند یا اگر بیش از حد پیش بروید ممکن است چند ماه پس از هرس مشکل داشته باشد.

نکته دیگری که من توصیه می کنم این است که هرس قسمتهایی از برگ ها را انجام دهید. قطع نوک های قهوه ای و گذاشتن بقیه برگها بسیار وسوسه انگیز است ، اما این موثر نیست ، زیرا انتهای برش اغلب خود قهوه ای می شود و خطر بیماری را برای گیاه افزایش می دهد.

هر چند وقت یکبار نیاز به هرس گیاه سانسوریا دارم

با فرض اینکه سانسوریا خود را یک سوم یا کمتر کاهش دهید ، می توانید انتظار داشته باشید که سانسوریا شما طی ۲-۳ سال دوباره نیاز به هرس داشته باشد. گیاهان سانسوریا به سرعت رشد نمی کنند و این بستگی به شرایطی دارد که گیاه خود را در آن پرورش می دهید. بسیاری از مردم در شرایط کم نور در محیط داخلی گیاهان سانسوریا را پرورش می دهند که این امر رشد آنها را بطور قابل توجهی کند می کند.

هیچ قانون سخت و سریع در مورد اینکه چگونه بیرگ سانسوریا را هرس کنید ، وجود ندارد. در واقع ، اگر می خواهید اجازه دهید سانسوریا خود را به طور کامل رشد دهد ، می توانید آن را در گلدان بزرگتری که رشد می کند قرار دهید و تا زمانی که گیاه از نظر شما خوب به نظر برسد ، نیازی نیست که آن را به طور کامل هرس کنید.

آیا می توانم از طریق قلمه گیاهان جدید مار پرورش دهم؟

کاملا. تکثیر سانسوریا در خاک یا آب از قلمه برگ بسیار آسان است. کمی طول می کشد ، اما واقعاً آسان است. برای اطلاعات بیشتر مقاله من در مورد تکثیر قلمه های سانسوریا  را بخوانید. این یک فرصت عالی برای پرورش چند گیاه سانسوریا اضافی برای خانه شما و یا به اشتراک گذاری با دوستان و خانواده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
counter hit xanga